MPP KISDAR

15 01 2010

1. Saya agak terkilan dengan segelintir exco MPP pada masa 2009/2010, kerana tidak banyak perubahan yang dapat dilakukan oleh mereka dalam membela hak pelajar.

2. saya sering tertanya-tanya apakah Majlis Perwakilan Pelajar hanya dutubuhkan untuk membuat program semata-mata, ataupun hanya sekadar seperti lembu dicucuk hidung yang boleh ditarik kemana-mana sahaja mengikut kepala pentadbiran yang sememangnya kurang perihatin terhadap kemudahan yang diperlukan oleh perlajar.

3. Apa yang saya dapat lihat, MPP pada kali ini hanya mampu membuat perubahan pada program sahaja, dimana banyak program yang khusus untuk pelajar dilaksanakan. Kebajikan hak dan keperluan pelajar di asrama dalam mahupun luar amat terlalu diabaikan.

4. Isu-isu lama seperti kad balik dan isu keluar malam ini seharusnya dapat diselesaikan dengan mudah oleh badan ini, tetapi malangnya apa yang saya lihat kes-kes seperti ini hanya dibiarkan begitu sahaja.

5. Saya melihat keadaan MPP ini semakin lumpuh dan tidak mampu untuk bertahan lagi kerana kemampuan badan ini boleh dipertikaikan kerana tiada sesuatu pemangkin yang mampu untuk menjadikan badan ini sebuah badan yang kebal pengaruhnya.

6. Saya berpendapat, bahawa perkara ini terjadi disebabkan pemimpin MPP sebelum ini yang lurus bendul seperti batang tiang yang bakal akan jatuh bila-bila masa.

7. Walau apa pun, saya tetap akan berterima kasih kepada barisan exco yang baru sahaja dibubarkan pada 13 Januari 2010 yang lalu kerana boleh juga menampakkan kemampuan untuk berdiri teguh walaupun ada terdapat exco-exco yang agak carca marba.

8. Akhir kata, saya ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada yang barisan exco-exco MPP 2010/2011 semoga anda semua bijak dalam memperjuangkan hak pelajar KISDAR supaya tidak ditindas oleh segelintir pihak yang gila dunia.

sekian, wasalam…..

Actions

Information

Leave a Reply

